Ajánló – HAZAI HORGÁSZ TV Magazin – 2014. május 1-i adás

Kárászok, pontyok és amurok: tavaszi feederezés a Bázis tavon / Pisztrángok a horgon: ismerjük meg a Fenyves tavat! / Úti cél ajánlatunk: a Sárosfői Vadászház és a devecseri pisztrángos / Dévérek, pisztrángok és pontyok: matchezés a Fenyves tavon

Kárászok, pontyok és amurok: tavaszi feederezés a Bázis tavon

IMG_0437Régóta tudjuk, hogy az áprilisi időjárás teljesen kiszámíthatatlan. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy jöjjön bármilyen nehézség, mi akkor is kimegyünk a Bázis-tóra feederezni. Az ügynek megnyertük Jámbor Attilát, a DOVIT teszthorgászát is, így már joggal érezhettük, hogy biztosan kerülnek majd “halak a képernyőre”. A gondosan kiválasztott horgászhely, és az alapozó beetetés után azonban megtréfált minket az áprilisi időjárás. Komoly szembeszél kerekedett, és ezért helyet kellett változtatnunk. Az új állás elfoglalása, és az újabb beetetés után pedig el kezdett esni az eső. No, azért ezt még elviseljük! – határoztunk a horgászat folytatásáról. És milyen jól döntöttünk! Bár Attila horgáról lemaradt az első kapást hozó NAGY HAL – de tényleg nagy volt! -, de az etetés hatására szépen beálltak a kárászok, és bejöttek a pontyok is. Sőt jött még valami!

Pisztrángok a horgon: ismerjük meg a Fenyves tavat!

IMG_0369Április közepén a HAZAI HORGÁSZ stábja – a VERGA Zrt. engedélyével – a lélegzetelállítóan szép, kristálytiszta vizű Fenyves tavon forgatott! Magyarországon nagyon sok tó van, de ilyen környezetben kevés. Ezt nehéz leírni , ezt LÁTNI KELL! A Bakony déli lábánál, Öskü és Várpalota között, kanadaira emlékeztető környezetben terül el ez a „tengerszem”-re emlékeztető vízterület. 1985-ben a lignitfejtésnél 30 méter mélységben betörő karsztvízből alakult ki. Mélysége jelenleg 2-31 méter, területe 10 ha. Stábunk a megérkezés után azt sem tudta, hogy hirtelen mit csináljon! Kezdjünk el azonnal vágóképezni, vagy inkább a matchbotot “élesítsük be”? Végül mindenki ment a dolgára, és “párhuzamosítottuk” az eseményeket. Operatőrünk térült-fordult és sikerrel mászta meg a legmagasabb tereprészt, ahonnan a legjobb panorámát tudta rögzíteni. A filmezéssel egyszerre beindult a wagglerezés is, és nem eredménytelenül!

Úti cél ajánlatunk: a Sárosfői Vadászház és a devecseri pisztrángos

IMG_9831A BAKONY Zrt. Devecseri Erdészetének Sárosfői Vadászházát és lenyűgözően szép környezetét látogatta meg a HAZAI HORGÁSZ stábja. A kitűnő természeti adottsággal bíró vadászház természetvédelmi terület határán helyezkedik el a Bakony és a Kisalföld találkozásánál. Házias ételekkel, családias jellegű környezetben várják egész évben az ide látogató vendégeket. Márciustól szeptemberig pedig kifejezetten a horgászatban is jártas családok találhatnak itt üdülési alkalmat, aktív pihenést. A Vadászházban 7 db kétágyas szoba, társalgó, színes TV, telefon szolgáltatás várja a vendégeket. Stábunk a Vadászház közelében fekvő tórendszeren is forgatott, amelyből két tavon engedélyezett a horgászat. Érdemes nekilátni, mivel az intenzív telepítés miatt szép pontyok, kárászok, sőt amurok is felvehetik a horgunkat. Információ, szállásfoglalás: 8500 Pápa, Jókai u. 46. Tel.: (89) 513-133, Fax: (89) 513-167, E-mail: szallas@bakonyerdo.hu.

Dévérek, pisztrángok és pontyok: matchezés a Fenyves tavon

IMG_0655A kora reggeli érkezés után nem tudtunk azonnal belekezdeni a szerelések összeállításába. Teljesen lebilincselt minket  a Fenyves-tó látványa! Igen, ezzel nem lehet betelni! A kiválasztott horgászhelyünkkel szemben sűrű fenyves, előttünk a zöldes-kéken csillogó, szinte átlátszó karsztvizű tó, jobbra-balra nádas és a vízfelületen itt is- ott is halugrások. Végül győzött a horgászláz, és hozzáláttuk az előkészületekhez. A tó 5-15 méteres átlag mélysége tiszteletet parancsoló, amely arra sarkallt minket, hogy kedvencünket, a matchezést válasszuk a mai horgászat módszerének. A számunkra szinte elrettentő 5-15 méteres vízmélység a vízfelszín irányába lökött minket, így egy max. 1 méteres, min. 60 cm-es eresztékkel kezdtük az úszózást. Egy kapástalan negyedórás várakozás után, egy rendkívül finom, le-lehúzós kapással megjelent az első ponty.

Határtalan volt az örömünk!  Nem győztük nézni, fotózni, filmezni a hibátlan halat! Azért a visszaengedésnél ugyancsak elképedtünk, mivel a lassú elúszás helyett, egy energikus csapással egy szempillantás alatt eltűnt a szemünk elől a mélyben. Tele volt energiával, erővel, meg sem kottyant neki a közel negyedórás fárasztás. Gyorsan újra etettünk, újra csaliztunk és felkészültünk a kapásokra. Nagyon sok minden történt még velünk, a kicsit esős, szeles horgásznapon  a Fenyves tavon! A horgászat végére sok mindent megértettünk, és megfejtettünk. Ezért is, de első sorban a Fenyves-tó látványa, csodálatosan szép halai miatt nézzék meg filmünket.

Filmünket a HAZAI HORGÁSZ TV Magazin május 1-i adásában, csütörtökön 12:30 órakor láthatják Nézőink az ECHO TV csatornán!

www.fhmag.hu

www.facebook.com/echotelevizio

www.facebook.com/fhmag

( szöveg és képek: HAZAI HORGÁSZ )