Ajánló – HAZAI HORGÁSZ TV Magazin – 2013.szeptember 1-i adás

Fény az éjszakában: YAD – Világító, lítium LED-es waggler úszó / Matchezés nappal – Matchezés éjjel

Fény az éjszakában: YAD – Világító, lítium LED-es waggler úszó

IMG_2777A nyár második felében „dübörgött” a nyári forróság, és ez bizony komoly akadálya volt a matchezésnek. Bármennyire felkészültünk a 35-38 fokos „megmérettetésre”, bizony sokan feladtuk az egyébként élvezetes pecát. A fényt az éjszakában egy újgenerációs világító úszó jelentheti. Alkalmazásával változtathatunk az úszós horgászmódszerek időintervallumának kiválasztásában. Késő délutántól este 9-ig, 10-ig is kint maradhatunk wagglerezni, és ehhez egy tasak világító patront sem kell felbontanunk. IMG_2958A legforróbbnak beharangozott augusztusi nap éjszakájára terveztük a LED-es világító úszó éles tesztjét.

Az első csodaszép pikkelyes után, este 10 óra felé volt egy nagyobb „érdeklődő”, ami rögtön a bevágás után lehúzott 60-80 méter zsinórt. Majd szépen bejárta jobbról-balra a területet, de a világító úszó jóvoltából végig pontosan láttuk, hogy hol van, merre jár. Sajnos a hal a végén lemaradt, kiakadt a horog. Beláttuk, hogy egy alaposabb teszthez segítség kell!

Matchezés nappal – Matchezés éjjel

IMG_3952Úgy gondoltuk, hogy egy kemény 6 órás tesztnek vetjük alá a YAD újgenerációs LED-es, lítium elemes wagglerének 6 grammos változatát. Teszt „driver”-nek Jámbor Attilát kértük fel, a Dovit úszós versenyzőjét, színhelynek pedig az Aranypikkely tavat választottuk. Kora este fél hatkor indult a nappali forduló a szemes anyag becsúzlizásával. Eltelt az első félóra, és megjelentek a kárászok, majd kis csönd után finom feltolós kapással bejelentkezett az első csodaszép pikkelyes ponty.Lassan alkonyodott, és a folyamatos etetés hatására az oldalazós, elhúzós és feltolós kapások klasszikus változatai váltogatták egymást.

IMG_3965Majd teljesen beesteledett, de a „match party” folytatódott.  Az éjszakai úszózás élményét a stáb sem szerette volna kihagyni. Némi tanakodás – és morgás – után sorsolással döntöttük el, hogy ki horgászik Attila etetett helyének oldalvizén. A szerencse a stúdió vezetőnknek kedvezett, aki azonnal el is foglalta helyét, majd gyors csalizás – csonti! – után bedobta a teljes sötétségben is színesen világító úszós szereléket. Közben eleredt az eső – ilyen a forgatási nap előtt, és után sem volt – és ez pánikszerű, kaotikus futkosást eredményezett.

IMG_3968Végül sikerült a technikát megvédeni, és előkerültek a fejlámpák is. Némi rendrakás következett. A folyamatosan csepergő eső ellenére is jó hangulatban, nagy várakozással folytattuk tesztünket. Az éjfélig tartó világító úszós, éjszakai matchezésünk több váratlan meglepetést is tartogatott. Ezeket a szeptember elsején, vasárnap 11 órakor, az ECHO TV csatornán adásba kerülő HAZAI HORGÁSZ TV Magazinban láthatják majd Nézőink!

HAZAI HORGÁSZ TV Magazin szeptember 1-én, vasárnap 11 órakor, az ECHO TV csatornán!