Jónak lenni Jó! – Támogassuk a koraszülöttek mentését! – 2019
A közmédia adománygyűjtő műsora idén a koraszülötteket, illetve az őket már harminc éve segítő Peter Cerny Alapítványt támogatja. Magyarországon minden tizenkettedik gyermek idő előtt érkezik a világra. Ellátásuk speciális kezelést igényel, amit nem tudnak mindenhol biztosítani. Pedig életük első pillanataiban a legkisebb ellátási hiányosság is maradandó károsodást okozhat.
Folyamatosan lehet tárcsázni a 13-600-as adományvonalat, amelyen minden hívás, illetve SMS továbbra is 500 forintot jelent. Közben felkerültek a “Jónak lenni jó!” oldalára az ismert emberek által dedikált tárgyak, amelyeket meg lehet vásárolni – közölte az M1 Híradója.
Nick Vujicic, a végtagok nélkül született világhírű motivációs tréner egy őt ábrázoló pólót ajánlott fel a közmédia Jónak lenni jó adománygyűjtő akciójához. A négygyermekes családapa októberben tartott telt házas előadást Budapesten, a Papp László Sportarénában, ahol arra buzdított, mindenkinek legyen életcélja, és senki ne feledkezzen meg azokról, akiknek támogatást vagy bátorítást adhat. Ezért is tartotta fontosnak, hogy csatlakozzon a Jónak lenni jó kampányhoz.
A közmédia adománygyűjtő műsora idén a koraszülötteket, illetve az őket már harminc éve segítő Peter Cerny Alapítványt támogatja. Magyarországon minden tizenkettedik gyermek idő előtt érkezik a világra. Ellátásuk speciális kezelést igényel, amit nem tudnak mindenhol biztosítani. Pedig életük első pillanataiban a legkisebb ellátási hiányosság is maradandó károsodást okozhat.
2016 után másodszor csatlakozik a kampányhoz a francia színész, Jean-Paul Belmondo. Idén dedikált nyakkendőjét adományozta erre a célra, amelyre licitálhatnak majd a nézők. Szintén árverésre bocsátják a Puskás Ferenc Stadion nyitómeccsén használt, a válogatott tagjai által dedikált labdát is.
A magánszemélyek mellett egyre több cég is csatlakozik a jótékonysági akcióhoz. A Shell évtizedek óta támogatja a Peter Cerny Alapítványt. Aki péntekig náluk vásárol üzemanyagot, literenként egy forinttal támogathatja a szervezet munkáját.
A hírességek által felajánlott tárgyak már elérhetők a Médiaklikk weboldalán. Mostantól ezek rögzített áron megvásárolhatók. December 15-én pedig a közmédia egész napos műsorfolyammal várja a nézőket. Akkor lehet majd licitálni például Jean-Paul Belmondo aláírt nyakkendőjére is.
Addig a 13-600-as szám hívásával, a 04-es mellék megadásával, vagy SMS-ben a 04-es kód beütésével mindenki 500 forinttal segítheti a koraszülöttek mentését és szállítását.
Folyamatosan érkeznek a felajánlások a közmédia Jónak lenni jó elnevezésű jótékonysági kampányában, amelynek idei kedvezményezettje a 30 éve működő Peter Cerny Alapítvány – mondta el Siklósi Beatrix, az M5 kulturális csatorna igazgatója az MTI-nek pénteken (11.29).
Kiemelte, hogy már nyolcadik alkalommal szervezik meg a jótékonysági kampányt, és minden évben azt tapasztalják, hogy a kispénzű nyugdíjasoktól a milliárdos árbevételű cégekig mindenki igyekszik a lehetőségeihez mérten támogatni a közmédia által felkarolt szervezeteket és az általuk képviselt, segítségre érdemes társadalmi csoportokat. Mint mondta, a műsor fennállása óta olyan szervezeteket támogatnak, akik tevékenységükkel az egész országban, esetenként még a határon túli magyarok körében is jelen vannak.
Hangsúlyozta: a közmédia kiemelten fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást, a Jónak lenni jó című műsor és a hozzá kapcsolódó kampány pedig az elmúlt hét évben bebizonyította, hogy egy-egy jó ügy érdekében örömmel fognak össze az emberek és a cégek.
Felidézte, hogy a Jónak lenni jó 2012-ben indult, akkor a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára mintegy 100 millió forintot gyűjtöttek össze. 2013-ban a Katolikus Karitászt, 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet, 2015-ben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot, 2016-ban a Magyar Református Szeretetszolgálatot, 2017-ben a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot, tavaly pedig az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedőket támogatták.
Hozzátette, hogy egyre több felajánlás érkezik a műsor készítőihez. Az érdeklődők a mediaklikk.hu/musor/jonaklennijo oldalon tekinthetik meg azokat a felajánlásokat, amelyeket fix áron lehet megvásárolni, és azokat a tárgyakat is, amelyekre a kampány záró napján, december 15-én egész nap lehet licitálni. Hangsúlyozta, hogy a Herendi Porcelánmanufaktúra a kezdetek óta segíti a Jónak lenni jó kampányt egy-egy felajánlással, de vannak „visszatérő” sportolók, művészek és magánemberek, akik évről évre egy-egy különleges felajánlással járulnak hozzá a kampány sikeréhez. Megjegyezte, hogy mindezek mellett idén is számítanak a nagyobb cégek felajánlásaira.