Életképek_A Csömödéri kisvasút ünnepnapja_2017. 06. 24
Ebben az évben a Közlekedéstudományi Intézet, az Északnyugat-magyarországi Közlekedésszervező Iroda és a Zalaerdő Zrt. példaértékű összefogásának köszönhetően a csömödéri kisvasutat – az ünnepnapi rendezvény keretében – egy változatos zalai körutazással Budapestről is könnyedén felkereshették az országjárást kedvelő kisvasútbarátok
A MÁV Start Zrt. és a GYSEV Zrt. a csömödéri kisvasút ünnepnapi rendezvényét vasúttal felkeresőknek az igénybe vett vonatokon 50% kedvezményes alkalmi menettérti jeggyel történő utazási lehetőséget biztosított.
A csömödéri kisvasút rövid története
Magyarország legkiterjedtebb erdei kisvasúti hálózatát a zalai dombok között találjuk. A Csömödér–Kistolmács 760 mm nyomtávú kisvasút az 1910-es évektől a Hercegi Esterházy Hitbizományi Erdei Iparvasút néven erdészeti-szállítási céllal kiépült zalai vonalhálózat menetrend szerint szezonális-turisztikai személyforgalmat is bonyolító gerincvonala. Csömödértől Bázakerettye északi határáig az Alsó-Válicka ligetes teknőjét követi, majd a vízválasztón át lekanyarog a Béci-patak völgyében meghúzódó Kistolmácsitóhoz.
A szárnyvonalak Pördefölde, Szentpéterfölde, Várfölde, Bánokszentgyörgy–Bucsuta, ill. Oltárc térségében az Alsó-Válicka mentét és mellékvölgyeit „tárják fel” a rönkszállítás számára. Az 1990-es évek végén két gőzös érkezett a kisvasút nosztalgiavonatainak továbbításához, 2000-ben pedig elkészült az 1923- tól kezdődően kiépített Lenti–Szilvágy kisvasúthálózat és a csömödéri vonal összekötése. Ennek köszönhetően 2000 óta a 32 km hosszú Lenti–Kistolmács szakaszon közlekednek a személyvonatok.
Az üzemeltető Zalaerdő Zrt. példásan gondoskodik a pályarendszer és a gördülőállomány fenntartásáról.